Regulamin sklepu
Niniejsze Ogólne Warunki Sprzedaży określają wszystkie prawa i obowiązki firmy WOOD BAKING SOLUTIONS oraz jej Klienta w związku ze sprzedażą produktów:
Z drewnianych pierścieni, kwadratów, prostokątów, owalnych asortymentów lub innych produktów, w tym rozwiązań na zamówienie, wszystkich z personalizacją lub bez, a także każdej innej pozycji zawartej w katalogu WOOD BAKING SOLUTIONS.
Żadne warunki inne niż te zawarte w niniejszym dokumencie nie będą wiążące dla WOOD BAKING SOLUTIONS, chyba że zostaną zaakceptowane na piśmie: wszelkie warunki zawarte w jakiejkolwiek wcześniejszej komunikacji ustnej lub pisemnej, w tym między innymi w zamówieniach klientów, ogólnych warunkach zakupu klienta lub jakichkolwiek innych pośredników handlowych, niezależnie od tego, czy zmieniłyby one niniejsze warunki, zostają niniejszym odrzucone. W związku z tym wszelkie usługi lub towary dostarczane przez WOOD BAKING SOLUTIONS wiążą się z akceptacją bez żadnych zastrzeżeń niniejszych Ogólnych Warunków Sprzedaży przez Klienta.
Zamówienie
Zamówienie złożone przez Klienta będzie wiążące dla WOOD BAKING SOLUTIONS dopiero po jego pisemnym przyjęciu przez WOOD BAKING SOLUTIONS i będzie stanowić zobowiązanie WOOD BAKING SOLUTIONS do dostarczenia towarów zgodnie z cenami i niniejszymi warunkami sprzedaży.
Potwierdzenie zamówienia/Proforma jest wysyłane przez WOOD BAKING SOLUTIONS do Klienta.
Zamówienie złożone przez Klienta stanowi wiążące i nieodwołalne zobowiązanie do przyjęcia dostawy lub odbioru produktów, jak również do zapłaty ceny określonej zgodnie z Ogólnymi Warunkami Sprzedaży.
Cena
Towary są sprzedawane jako wielokrotności minimalnych ilości.
Ceny WOOD BAKING SOLUTIONS są podawane na zasadzie „Ex-Works”.
W związku z tym wszelkie koszty transportu i ubezpieczenia pozostają po stronie klienta.
Ceny obowiązują w dniu złożenia zamówienia. Są one podane i płatne wyłącznie w EURO.
Kwota wszelkich podatków od sprzedaży, podatku od wartości dodanej, podatku od towarów i usług, ceł importowych lub taryf, opłat bankowych, jeśli takie istnieją, mających zastosowanie do Produktów i/lub płatności i/lub powiązanych usług, zostanie dodana do obowiązującej ceny i zostanie zapłacona przez Klienta.
WOOD BAKING SOLUTIONS zastrzega sobie prawo do modyfikowania swojego katalogu, zawartości strony internetowej, Ogólnych Warunków Sprzedaży i cenników w dowolnym czasie bez uprzedniego powiadomienia. Zamówienie jest jednak wiążące na podstawie cennika i Ogólnych Warunków Sprzedaży z dnia potwierdzenia zamówienia.
WOOD BAKING SOLUTIONS zastrzega sobie prawo do zmiany taryf już przyjętych zamówień, jeśli jest to uzasadnione istotnymi zmianami sytuacji rynkowej. Klient ma wówczas możliwość zaakceptowania nowych warunków taryfowych lub anulowania zamówienia bez uszczerbku dla którejkolwiek ze stron.
Rabat za przedpłatę
Klient nie otrzyma żadnego rabatu z tytułu przedpłaty lub płatności gotówką.
Warunki płatności
Zamówienia zostaną uruchomione, a opóźnienia zostaną rozliczone dopiero po dokonaniu płatności przelewem SWIFT lub płatnościami SEPA i po zaksięgowaniu całej kwoty na naszych rachunkach, chyba że uzgodniono inaczej na piśmie.
Konsekwencje opóźnienia płatności
W przypadku opóźnień w płatnościach WOOD BAKING SOLUTIONS zastrzega sobie prawo, oprócz wszelkich innych dostępnych środków zaradczych, według własnego uznania i bez uprzedniego powiadomienia:
Zawiesić dostawy i odmówić honorowania wszelkich nowych zamówień do czasu całkowitego uregulowania przez Klienta wszystkich zaległych rachunków,
naliczyć bez uprzedniego powiadomienia opłatę karną w wysokości 3-krotności ustawowych odsetek od zaległych faktur. Odsetki ustawowe będą naliczane od daty dostawy. Kara ta jest obliczana na podstawie kwoty pozostałej do zapłaty od daty wymagalności.
Naliczenie stałej opłaty w wysokości 40 EUR w celu pokrycia kosztów windykacji. Jeśli koszty windykacji przekroczą 40 EUR, WOOD BAKING SOLUTIONS może zażądać dodatkowej opłaty w celu pokrycia swoich kosztów.
Klauzula rozwiązania
Jeśli 15 dni po uruchomieniu klauzuli 7 (konsekwencje braku płatności) Klient nie zapłaci pozostałych należnych kwot, sprzedaż zostanie anulowana w całości i może otworzyć prawo WOOD BAKING SOLUTIONS do roszczenia o odszkodowanie.
Klauzula własności
Towary pozostaną prawną własnością WOOD BAKING SOLUTIONS, a prawo własności do towarów nie przejdzie na Klienta, dopóki cena za towary nie zostanie w całości uregulowana i skutecznie otrzymana przez WOOD BAKING SOLUTIONS.
W przypadku odsprzedaży produktów, Klient zawrze w umowie z własnym nabywcą takie same warunki, jak określone w niniejszym rozdziale.
W związku z powyższym, jeżeli Klient zaprzestanie prowadzenia działalności, stanie się niewypłacalny, zostanie postawiony w stan likwidacji, zostanie wyznaczony likwidator dla całości lub części jego aktywów, zawrze ugodę z wierzycielami lub naruszy którekolwiek z zaakceptowanych postanowień niniejszego dokumentu, Klient niniejszym nieodwołalnie upoważnia WOOD BAKING SOLUTIONS do wejścia na teren Klienta w celu odzyskania wszystkich produktów, które mogą znajdować się w jego posiadaniu, o ile wspomniane produkty nie zostały opłacone.
Dostawa – odbiór
Dostawa może być zapewniona w jeden z poniższych sposobów:
Poprzez przekazanie towarów bezpośrednio klientowi lub spedytorowi wyznaczonemu przez klienta.
wysyłając zawiadomienie o dostępności do odbioru do wiadomości Klienta
Poprzez przewiezienie towarów do miejsca wskazanego w zamówieniu Klienta i potwierdzeniu zamówienia.
Niezależnie od sposobu, ryzyko transportu jest całkowicie objęte odpowiedzialnością Klienta.
W przypadku adresu dostawy innego niż adres na fakturze, Klient powinien wyraźnie wskazać oba różne adresy na złożonym zamówieniu, w tym wszystkie specjalne instrukcje dotyczące dostawy. W przypadku błędnych lub niekompletnych informacji, które spowodowały niemożność dostawy przez spedytora, druga dostawa zostanie zrealizowana tylko wtedy, gdy Klient zapłaci dodatkowy odpowiedni koszt transportu za drugą dostawę.
Wszystkie wymienione daty dostawy lub odbioru są orientacyjne i nie są gwarantowane.
W związku z tym wszelkie uzasadnione opóźnienia w dostawie lub odbiorze nie będą podlegać żadnym karom, odszkodowaniom ani anulowaniu zamówienia.
Tytuł własności i ryzyko utraty przechodzą na Klienta w momencie dostawy do przewoźnika. O ile nie wskazano inaczej i nie uzgodniono inaczej z Klientem na piśmie, Produkty będą wysyłane bez ubezpieczenia. Daty wysyłki są jedynie szacunkowe, a WOOD BAKING SOLUTIONS nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek straty lub szkody spowodowane opóźnieniem w dostawie lub brakiem powiadomienia o opóźnieniu w dostawie. Klient ponosi odpowiedzialność za wszelkie opłaty transportowe, opłaty graniczne, ubezpieczenie tranzytowe (jeśli dotyczy) oraz ewentualne opłaty manipulacyjne.
W przypadku brakującego lub uszkodzonego towaru, utraty lub jakiegokolwiek innego uszkodzenia towaru, klient powinien wskazać wszelkie niezbędne zastrzeżenia na dowodzie dostawy lub innym formalnym dokumencie, który ma zostać podpisany w celu transportu, aby zobowiązać się do odpowiedzialności spedytora. W przypadku przyjęcia bez zastrzeżeń lub niekompletnych zastrzeżeń ze strony Kupującego dotyczących uszkodzonych lub brakujących towarów, Kupujący zdejmuje z WOOD BAKING SOLUTIONS odpowiedzialność za wszelkie uchybienia.
W przypadku brakujących lub uszkodzonych towarów, Klient będzie musiał wyraźnie powiadomić WOOD BAKING SOLUTIONS pisemnie w ciągu pięciu dni od dostawy, listem poleconym. Do listu należy załączyć zdjęcie uszkodzonych towarów i opakowania. W przeciwnym razie WOOD BAKING SOLUTIONS nie będzie dochodzić żadnych roszczeń.
Wszelkie reklamacje dotyczące jakości towarów powinny zawierać numer przesyłki i zdjęcie pokazujące wadę.
W przypadku, gdy Klient nie przyjmie dostawy, jak również w przypadku braków po stronie Klienta i niezależnie od przyczyny, wszystkie opłaty początkowe i dodatkowe za transport zostaną zafakturowane na Klienta.
Wszelkie roszczenia muszą zostać zgłoszone nie później niż 6 miesięcy po ekspedycji lub zawiadomieniu o odbiorze, aby mogły zostać uwzględnione przez WOOD BAKING SOLUTIONS. Po tym terminie produkty uznaje się za przyjęte przez kupującego bez żadnych ograniczeń.
Wszelkie towary zwracane do WOOD BAKING SOLUTIONS muszą być uprzednio uzgodnione z WOOD BAKING SOLUTIONS.
Warunki użytkowania / podgrzewanie i ponowne podgrzewanie
Niniejszy punkt dotyczy wyłącznie produktów przeznaczonych do pieczenia. Usunąć ewentualne blistry lub plastikową folię pokrywającą drewniane formy. Umieść formę na środku piekarnika. Nigdy nie kładź formy tuż pod rusztem. Trzymaj formę z dala od oporu elektrycznego i/lub płomienia.
Gdy grill jest włączony, obserwuj go przez cały czas pieczenia.
Należy zwrócić szczególną uwagę, aby drewniane formy nie stykały się ze ściankami bocznymi, dnem lub górą piekarnika.
Gdy zapach się zmieni (co jest normalną konsekwencją), należy otworzyć piekarnik, sprawdzić jego ogólny wygląd i dostosować temperaturę.
NIGDY NIE GOTUJ PONIŻEJ 220°C (tj. 428°F)
Żywność w drewnianych formach może być ponownie podgrzewana w normalnych warunkach użytkowania kuchenki mikrofalowej.
Nie należy umieszczać w piekarniku produktów przeznaczonych wyłącznie do prezentacji.
Siła wyższa
WOOD BAKING SOLUTIONS nie ponosi odpowiedzialności za niewypełnienie zobowiązań wynikających z umowy z Klientem, jeśli nie będzie w stanie wykonać takich zobowiązań w całości lub w części w wyniku przyczyny pozostającej poza jego uzasadnioną kontrolą, w tym między innymi strajku, uderzenia pioruna, burzy, powodzi, pożaru, trzęsienia ziemi lub wybuchu, działania wroga publicznego, wojna, blokada, rewolucja, zamieszki, powstanie, rozruchy społeczne, wszelkie działania, bezczynność, żądania, nakazy, ograniczenia, wymagania, uniemożliwienia, udaremnienia lub utrudnienia ze strony lub jakiejkolwiek osoby, rządu lub innego właściwego organu, lub embargo, niedostępność istotnego przedmiotu lub inny istotny brak transportu, z których każde stanowi zdarzenie Siły Wyższej. W przypadku, gdy WOOD BAKING SOLUTIONS nie będzie w stanie wywiązać się ze swoich zobowiązań w wyniku działania Siły Wyższej, WOOD BAKING SOLUTIONS niezwłocznie powiadomi o tym Klienta.
Modyfikacja zamówienia
Klient może zmodyfikować swoje zamówienie za pisemnym powiadomieniem. Jedynie pisemne potwierdzenie wysłane przez WOOD BAKING SOLUTIONS będzie oznaczać, że modyfikacja została zaakceptowana. W przeciwnym razie Klient zostanie niezwłocznie powiadomiony o niewykonalności jego żądania modyfikacji. Pierwotne zamówienie pozostanie zatem wiążące dla Klienta.
Personalizacja
Klient jest obciążany opłatą za dostosowanie logo. Za każdym razem, gdy używane jest nowe logo, naliczana jest opłata za adaptację, aby było ono dostępne dla wszystkich produktów. Dowód zostanie wysłany do Klienta w celu zatwierdzenia. W przypadku wymaganych modyfikacji, Klientowi zostaną przedstawione maksymalnie 3 wersje próbne. Każdy kolejny wymagany dowód będzie podlegał dodatkowym kosztom.
Każda modyfikacja logo lub nowa personalizacja będzie podlegać nowej opłacie.
Opłata za personalizację zostanie dodana do każdego spersonalizowanego produktu. Ponieważ drewno jest żywym elementem, całkowita liczba spersonalizowanych produktów końcowych nie może być dokładnie przewidziana podczas produkcji. WOOD BAKING SOLUTIONS postara się wyprodukować ilość jak najbardziej zbliżoną do zamówienia.
Zapasy dedykowane
Niektórzy Klienci mogą poprosić WOOD BAKING SOLUTIONS o utrzymywanie zapasów dedykowanych produktów (określonych lub spersonalizowanych) w celu przyspieszenia czasu realizacji dostaw. WOOD BAKING SOLUTIONS może to zrobić lub nie, bez uzasadnienia. W przypadku akceptacji, Klient zobowiązuje się do zakupu całości dedykowanych zapasów w ciągu 6 miesięcy od daty produkcji, zgodnie z rzeczywistymi warunkami. Po tym czasie zapasy mogą zostać zafakturowane na Klienta, podobnie jak opłata za magazynowanie.
Anulowanie zamówienia
Każde anulowanie, modyfikacja lub odroczenie zamówienia klienta podlega zatwierdzeniu przez WOOD BAKING SOLUTIONS.
WOOD BAKING SOLUTIONS nie będzie akceptować anulowania zamówień, chyba że zostało to uzgodnione.
W przypadku anulowania zamówienia zastosowanie mają następujące warunki:
Cena jakiejkolwiek dedykowanej produkcji na dużą skalę, dedykowanego produktu lub spersonalizowanego produktu będzie musiała zostać zapłacona, a wszelkie anulowanie zostanie odrzucone bez względu na jego przyczynę.
W przypadku zamówienia produktów neutralnych i rozsądnych ilości do wyprodukowania, WOOD BAKING SOLUTIONS może zaakceptować anulowanie zamówienia przed przeniesieniem własności, pod warunkiem, że odszkodowanie za anulowanie w wysokości 20% zamówienia (oprócz kosztów transportu) zostanie naliczone i zapłacone przez Klienta.
W przypadku, gdy dostawa zostanie już zrealizowana lub będzie realizowana przez WOOD BAKING SOLUTIONS, koszt transportu oraz koszt transportu zwrotnego zostanie w całości pokryty przez Klienta.
Prawo właściwe i jurysdykcja
Niniejsze Ogólne Warunki Sprzedaży podlegają wyłącznie prawu polskiemu. Konwencja Narodów Zjednoczonych o międzynarodowej sprzedaży towarów nie ma zastosowania. Strony uzgadniają, że wyłącznym sądem właściwym do rozstrzygania wszelkich sporów dotyczących wykonalności, interpretacji, rozwiązania lub innych kwestii związanych z niniejszymi Ogólnymi Warunkami Sprzedaży będzie Sąd Gospodarczy w Poznaniu.
Jeżeli jedno z wymienionych postanowień niniejszych Ogólnych Warunków Sprzedaży zostanie uznane za nieważne, niezgodne z prawem, nieobowiązujące lub niemające zastosowania, niezależnie od przyczyny, nie będzie to miało wpływu na ważność i skuteczność wszystkich pozostałych postanowień niniejszych Ogólnych Warunków Sprzedaży.